Rampe de lansare pentru masini in cartierul Gheorgheni

Un limitator de viteza nesemnalizat in cartierul Gheorgheni din zona Interservisan le-a dat batai de cap soferilor. Bloggerul Bogdan Anghelina a facut un filmulet cu “rampa de lansare” pregatita pentru soferi din bunavointa municipalitatii.

“Se intampla in Cluj, in cartierul Gheorgheni, zona Interservisan. Au pus limitatoare de viteza inaintea trecerilor de pietoni (in aceasta zona, intr-adevar, se circula cu viteza). Bine pentru pietoni, mai puțin bine pentru soferi. Le-au facut ceva mai inalte in ideea ca se vor lasa rapid de la trafic. Cei cu masini scumpe sunt cei mai grijuli, femeile au fost cel mai rau zguduite, iar cei cu masini “tunate” si cu garda jos au avut cel mai mult de suferit”, arata bloggerul.

Ziar de Cluj a atras atentia autoritatilor in ceea ce priveste nemultumirea soferilor referiroare la pragurile de sol realizate din asfalt.

Reprezentantii Primariei spun ca zecile de praguri de sol din oras sunt amplasate la cererea oamenilor in zone de risc de accidente din cauza vitezei si locurile sunt avizate in Comisia Mixta de Sistematizare a Circulatiei.

“Aceste praguri de sol sunt o solutie agreata de majoritatea clujenilor. Mai mult decat jumatate din acestea sunt montate ca urmare a cererii riveranilor. S-a mers pe varianta din asfalt pentru ca sunt mult mai durabile si mai putin costisitoare. Cele din cauciuc pot fi usor deteriorate de lamele masinilor de deszapezire de exemplu. Pragurile de sol respecta standardele internationale, astfel de solutii de prag de sol se gasesc si in alte tari. Cat priveste semnalizarea, acestea sunt mereu semnalizate cu indicator, conform legii, marcajul alb este suplimentar. Se realizeaza si marcajele, in functie de cum se finalizeaza lucrarile la fiecare strada in parte”, a explicat Oana Buzatu, purtatorul de cuvant al Primariei.

De asemenea, reprezentantii Politiei arata ca amplasarea pragurilor de sol este cat se poate de legala cu precizarea ca nu exista specificatii tehnice prevazute in legislatia romaneasca pentru praguri de sol. Acestea trebuie sa fie capabile sa calmeze traficul rutier si sa previna producerea de accidente.

“In scopul asigurarii securitatii rutiere, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor, conform competentelor ce ii revin, cu avizul politiei rutiere, este obligat sa instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, sa aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor in vigoare, si sa le mentina in stare corespunzatoare. Standardul de realizare a acestor lucrari, prevazut de normele juridice in vigoare, vizeaza capacitatea acestora de a calma traficul rutier in zonele cu risc sporit de accidente si de a preveni producerea acestora. In ceea ce priveste specificatiile tehnice ale pragurilor de sol, acestea nu sunt prevazute expres de legislatia romana. Legiuitorul a lasat la aprecierea institutiilor abilitate sa dispuna modul de realizare al acestor lucrari, in vederea atingerii scopului propus”, a explicat Simona Virci, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj.

Potrivit unor declaratii mai vechi ale reprezentantilor municipalitatii, pragurile de sol au o inaltime de 7 centimetri.

Foto: captura video

Comentarii

Radu

12.09.2014 13:10

Faceti pragurile ca lumea sau platiti daunele masinilor! Te pomenesti ca doar in Cluj se face deszapezire in lumea asta! In Germania sau in alte tari din vestul Europei cum reusesc sa aiba si praguri civilizate dar si sa faca deszapeziri fara sa fie distruse pragurile?

Cuibus.ro

12.09.2014 14:31

exista limitator de viteza..daca ai faruri il vezi linistit, dar soferii indiciplinati se cred mari si tari si nu pot sa reduca viteza la 30. 

Adrian

12.09.2014 14:50

Ăia care au luat mai tare "rampa" aveau și viteză, dacă e să fim corecți. E o trecere de pietoni acolo, în mod normal ar trebui să încetinească chiar și în lipsa limitatorului. Unde mai pui că nici unul nu pare să aibă mai puțin de 60 km/h.

Tudor Buda

12.09.2014 15:16

Amortizoarele mele costa 800 euro. Bara fata costa tot atat. De unde imi  recuperez banii, daca mi le stric pe porcaria aia nesemnalizata?

raul

12.09.2014 15:35

Daca tot fac asemenea trambuline peste noapte ar putea sa le semnalizeze si indicatoarele sa le puna corespunzator nu inainte cu 5 m !!!

Str8signs

12.09.2014 20:15

O tara de doi bani,cu cooperare "sub nivelul marii"..... nu se stie niciodata nimic..apar modificari pe infrastructura peste noapte!fara atentionare...se modifica legi in codul rutier,si afli doar cand iti primesti amenda,Ne cresc asigurarile cu 50-100% din trimestru in trimestru,platim impozite si asigurari pe masini de cacat....nu mai vorbim de cele noi....  Dar cand vine vorba sa avem si noi "drepturile" noastre "europene" .... conditii bune,salarii bune,sanse sa traiesti mai bine si mai sanatos...NU SUNT FONDURI,NU SE POATE FACE NIMIC....

Anna

12.09.2014 21:41

Nu te supara, am luat astazi acel speedbump cu viteza redusa (30 km/h) si da, am sarit bine pe el !! Nu am o masina joasa, e standard.. Ideea e ca pe cei de la primarie ii doare in 14 si nu cred ca platesc ei pagube care DA, se pot face si la 30 km/h !!

Klausenburg

13.09.2014 10:16

Problema acestor praguri este lipsa de vizibilitate. Soferii nu le vad si nu reduc viteza, deci putem spune ca sunt amplasate degeaba. Propun comisiei de circulatie o solutie simpla : vopsiti-le in rosu, cum am vazut prin alte tari.

PUIA CALIN

13.09.2014 15:38

HAI SA DESFIINTAM TOATE REGULILE DE CIRCULATIE SI SA RAMANA DOAR SENSUL GIRATORIU IN ORICE INTERSECTIE SI RAMPE DE LANSARE. BINE CA ASFALTATI , DA MAI MULT DE a2a NUI POTI DA

Clau

14.09.2014 03:44

Am trecut si eu prin jegurile astea azi cu 0.1km/h pentru ca am suspensii sport si tot am atins dealu ala :(

marinica

10.08.2015 03:13

Sa puna limitatoare de viteza la toate trecerile de pietoni de pe Dorobantilor si Aurel Vlaicu, si patru radial in sensul giratoriu din Marasti, sa nu-i mai aud pe idiotii care fac drifturi, curse si-si tureaza motoarele pe acest traseu. Crapa-le-ar capu si motoarele, si sa le iasa chistoanele prin dinti de lepadaturi ordinare!

Adauga comentariu