Proiecte pe datorie: cele 300 de milioane de euro din PNRR pentru METROUL din Cluj sunt incluse la capitolul ÎMPRUMUTURI

Fără finanțare nerambursabilă pentru proiectele de infrastructură mare ale Clujului. Metroul se face cu bani împrumutați – 300 milioane euro, potrivit proiectului de buget dedicat Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). 

Chiar dacă reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca susțineau că finanțarea proiectului de metrou se va realiza cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență – plan ce include două segmente: finanțări nerambursabile și împrumuturi, iar investiția trebuie făcută până în 2026, altfel România riscă să returneze aceste fonduri, oricum suma alocată de 300 de milioane de euro figurează la capitolul „Împrumuturi”, context în care banii vor trebui returnați. 

Bugetul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) publicat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene

„Un lucru este foarte clar: acești bani, cei 350 de milioane de euro trebuie să fie cheltuiți până în Iunie 2026. 

Dacă acești bani nu sunt cheltuiți până în Iunie 2026, statul român trebuie să dea acești bani înapoi. Și trebuie să vedem de unde. 

De aceea trebuie făcute toate eforturile.

De aceea sunt optimist că până atunci vom putea să investim acești bani”, declara viceprimarul Dan Tarcea, în august 2021, în privința finanțării proiectelor de metrou și tren metropolitan prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență. 

CITEȘTE ȘIMetrou, tren și centura metropolitană din Cluj: „Dacă acești bani nu sunt cheltuiți până în Iunie 2026, statul român trebuie să dea banii înapoi... Suntem în faza de elaborare a studiului de fezabilitate”

La finalul lunii septembrie, Comisia Europeană aproba Planul Național de Redresare și Reziliență al României, în valoare de 29,2 miliarde de euro, din care 14,2 miliarde de euro subvenții și 14,9 miliarde de euro împrumuturi.

„România trebuie să fie pregătită să livreze proiecte. Sunt peste 29 de miliarde – 14,5 granturi și 14,5 împrumuturi”, declara viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții la un post local de radio. 

Acesta amintea și de proiectele „multianuale” din Cluj ce urmează să fie finanțate din aceste fonduri. Centura metropolitană a Clujului „nu este prinsă” însă în PNRR. 

„Sunt 310 mil euro pentru magistrala de metrou, bani ce trebuie cheltuiți până la mijlocul anului 2026. 

Modernizarea căii ferate Cluj-Napoca-Episcopia Bihor.

Pasajul peste Tăietura Turcului este prins în acest proiect.

Construirea spitalului regional.

Spitalul monobloc de copii din Borhanci, din apropierea centurii metropolitane”, enumera viceprimarul Clujului câteva dintre proiectele mari ce urmează să beneficieze de fonduri prin intermediul acestui plan de finanțare. 

CITEȘTE ȘI: Proiectele Clujului finanțate prin PNRR. Tarcea: „România trebuie să fie pregătită să livreze proiecte”

Ministerul Transporturilor a publicat recent proiectul de hotărâre de Guvern privind realizarea metroului din Cluj. Detalii AICI

în imagine: captură simulare metrou cluj-napoca

Valoarea totală  a proiectului este de 10.112.816.000 lei, iar durata de execuție este de 8 ani de zile. 
Conform documentelor publicate, investiția va fi una eșalonată.

CITEȘTE ȘI: Ministerul Transporturilor a publicat proiectul Metroului din Cluj: Valoarea totală este de 10.112.816.000 lei, iar durata de execuție este de 128 de luni

Proiectul metroului din Cluj a trecut de votul consilierilor locali din Consiliul local Cluj-Napoca, precum și de votul consilierilor locali din Florești. 

În ședința extraordinară a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca din noiembrie 2021 a fost aprobat proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou. 

CITEȘTE ȘI: De ce au fost dublate costurile METROULUI. Tarcea: Distanța a crescut de la 14 km la 21 km, așa a crescut și valoarea proiectului. În 2026 am putea avea o linie

Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești - Piața Unirii - Piața Mărăști - Muncii / Europa Unită - Depou Sopor. 

Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații. 

Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. 

Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR – capitolul Împrumuturi, POIM, Alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.


Adauga comentariu