Primaria si RADP blocheaza, inca o data, proiectul "bike-sharing" din Cluj

Incompetenta Primariei Cluj-Napoca in proiectul “bike-sharing” nu are limite. Bicicletele europene ar fi trebuit sa circule inca din august 2013 la Cluj, insa nici urma de ele. Termenul de finalizare a fost amanat de mai multe ori. Acum, proiectul este blocat, pentru ca o regie subordonata primariei (RADP Cluj-Napoca) a castigat licitatia de intretinere a sistemului. Un alt participant la oferta contesta, insa, castigatorul, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate intretinerea sistemului de bike-sharing, dar nici dotarile si angajati potriviti pentru asta.

Administrația locala a adjudecat, luna trecuta, contractul de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing pe care este in curs sa o implementeze cu bani europeni. Contractul a fost castigat de Regia primariei care a ofertat cel mai mic pre – RADP Cluj-Napoca - si anume 6,2 milioane de lei.

Acest contract era, practic, ultimul pas inainte de implementarea proiectului in Cluj-Napoca. Urmau sa fie aduse bicicletele si sa fie trasate traseele.

Numai ca licitatia a fost contestata de un alt participant, firma Wind Tehnologies SRL, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor urmeaza sa dea un raspuns, in termen de 20 de zile.

In contestatie, se arata ca oferta depusa de Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca este neconforma si inadmisibila, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate solicitat in aceasta achizitie, aceasta fiind mai degraba o companie de constructii si de servicii de salubritate.

“In plus, negasindu-se in codurile autorizate ale acestei companii, ofertantul RADP Cluj-Napoca nu are posibilitatea legala de a presta activitatile solicitate prin documentatia de atribuire”, se mai arata in contestatie.

RADP ar trebui, de asemenea, sa dispuna de 2 masini de transport a minim 20 de biciclete, insa nu a facut dovada acestui lucru. De asemenea, RADP nu a facut dovada personalului calificat pentru intretinerea sistemului.

Proiectul administratiei clujene de incurajare a transportului cu bicicleta in oras si in comunele Floresti si Apahida trebuia finalizat in august 2013.

Ovidiu Cimpean, managerul acestui proiect cu finantare europeana, spune ca pana la o decizie a CNSC nu se poate face nimic.

“Licitatia fost contestata. Asteptam solutia de la CNSC. Daca va fi o decizie favorabila, noi vom face toate eforturile sa aducem bicicletele si sa demaram proiectul”, a declarat acesta.

Intre timp, statiile de inchiriere au fost montate in oras, insa nu au fost receptionate de primarie, iar de la finalizarea lor, unele s-au deteriorat.

“Bicicletele sunt pe stoc, dotate, asteapta doar sa fie aduse. Nu am receptionat nicio lucrare, receptia se face la final. Responsabilitatea pentru statii este in sarcina constructorului, care ar trebui sa predea aceste statii in stare perfecta, le vom receptiona cand vor fi conforme”, a adaugat Ovidiu Cimpean.

Inainte de aceasta contestatie, municipalitatea clujeana spera ca sistemul de bike-sharing sa devina functional in Cluj-Napoca din aceasta vara, iar din 2015 sa se faca si legatura cu Floresti si Apahida. 

Proiectul de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. Proiectul prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

Comentarii

bici

22.08.2014 16:24

Acest individ Ovidiu Cimpean, nu este manager de proiect la proiectul acesta, si habar nu are ce se intampla cu acest proiect, la fel cum nu are habar ce se intampla cu celelalte proiecte, doar cere angajatilor sa-i faca tot felul de documente/statistici. El si cu managerul de proiect stau si se scarpina si cam atat.

claudiu

22.08.2014 20:34

unde-i vina lui ovidiu cimpean? nu prea inteleg! oricum, voi astia care comentati, sunteti niste frustrati fara rezultate si in urma carora nu ramane decat materie fecala!

R. Krypto

22.08.2014 22:31

Esti lobotomizat ? Vezi vreo toagla pe strada cu emblema de bike sharing ? Nu ? Bravo, aici e vina !

mircea

22.08.2014 22:21

Lasa mai individule ca tu esti un harnic si jumatate. Stai si freci menta toata ziua si iti critici sefii prin commenturi anonime. Daca esti atata de competent si ai sange in instalatie de ce nu am auzit inca de tine? Iar daca nu iti convine ceva, mergi si spune-le oamenilor in fata! Asa e mai cinstit.

zbici

22.08.2014 21:31

@bici: Cine scarpina oe cine ?

Alex C

23.08.2014 00:21

Dar da-o dracu! Dureaza 3 ani sa cumperi 500 de biciclete si sa montezi 40 de statii? Unii in 3 ani se construiesc zgarie-nori, fac austostrazi, fac opere/teatre, dar primaria noastra, demonstrand ca sunt niste ardeleni tipici, monteaza cateva bucati de fier si niste biclete in 3 ani.

Radu

23.08.2014 10:57

Vina pare a fi a procedurilor de achizitie publica.. Face o firma contestatie si se blocheaza tot. Asa a fost si cu sala polivalenta.

Alex C

23.08.2014 18:34

dl. Radu, dar licitatia de intretinere nu se putea face din timp?Statiile au fost instalate de mai bine de 1 an. Licitatia pt. intretinerea sistemului s-a facut abia in iulie 2014. Si se putea face inainte sa se termine instalarea statiilor.Mai ales ca faceau parte din acelasi proiect de bike-sharing.

ProiectCluj

26.08.2014 12:45

Problema cu bikesharingul nu e doar intrzierea. E vorba de intregul concept al proiectului, care nu se integreaza limpede intr-o strategie de transport si mobilitate urbana. 1. In primul rand, ce inseamna 540 de biciclete intr-un oras de cateva sute de mii? E un inceput bun, insa e slabut de tot.2. Sunt amplasate 50 de statii insa cum e calculata capacitatea lor si incarcarea lor in functie de rute/frecventa/utilizatori?  Cine va deservi eficient sistemul astfel incat statiile sa fie alimentate constant si incarcarea acestora echilibrata?3. Degeaba faci statii daca nu faci parcari, fiindca sunt mult mai multe biciclete in oras decat cele 500 ale primariei.4. Cine se va incumeta sa circule prin trafic fara piste dedicate? Doar cei curajosi si tineri, ori esenta bikesharingului este sa fie un sistem generalist.5. Fara un RATUC profund schimbat, sistemul va esua.Mai multe aici:http://proiectcluj.wordpress.com/2014/08/17/bike-sharing-a-la-cluj/

Adauga comentariu