Primăria Cluj-Napoca facilitează, chipurile, integrarea celor de la Pata Rât pe piața muncii din oraș, oferindu-le o cursă rară de autobuz

 „Municipiul Cluj-Napoca”, pagina de Facebook a Primăriei, a anunțat o inițiativă care, chipurile, ar avea scopul „de a facilita integrarea locuitorilor” de la Pata Rât pe piața muncii din oraș: o cursă regulată de autobuz din/spre Pata Rât.

Dacă am vorbi despre legarea unui cartier clasic al orașului de restul urbei, poate că reprezentanții municipalității nu ar putea fi acuzați de fariseism, de ipocrizie crasă. Dar să te lauzi că, prin introducerea unui amărât de autobuz (care circulă doar de 4 ori pe zi de luni până vineri, de 3 ori pe zi sâmbăta și de 2 ori pe zi duminica) dinspre ghetoul de la Pata Rât spre oraș, le facilitezi oamenilor de acolo integrarea pe piața muncii, este culmea ipocriziei!

Pentru a fi mai ușor integrați pe piața muncii, oamenii de la Pata Rât ar avea nevoie în primul rând de acces mai facil la educație, la cursuri de formare profesională. Și, în al doilea rând, de locuințe decente, cu apă curentă, curent, căldură ș.a., pentru a se putea prezenta în condiții decente la locul de muncă.

Probabil că postacii Primăriei lui Emil Boc ne cred foarte proști pe toți, dacă își închipuie că putem lua de bune texte stupide, cum este cel de mai jos:

„Cursă regulată de autobuz din/spre Pata Rât, cu scopul de a facilita integrarea locuitorilor pe piața muncii din oraș

Începând de luni, 23 august, o cursă regulată de autobuz leagă zona Pata Rât de restul orașului Cluj-Napoca. Este un proiect pilot, care are ca scop facilitarea accesului pe piața muncii din oraș a locuitorilor din această zonă.

Noua linie de transport public este operată de Compania de Transport Public Cluj-Napoca sub numele 8D, ea fiind, în fapt, o deviere a cursei 8L (Piața Mărăști - Centrul Agro Transilvania Dezmir). Astfel, de patru ori pe zi, de luni până vineri, autobuzul 8L face o buclă spre zona „Dallas” din Pata Rât, atât la dus, cât și la întors. În weekend, frecvența este mai redusă.

Consultați aici orarul liniei 8D: http://ctpcj.ro/ind.../ro/orare-linii/linii-urbane/linia-8-d

În zona Pata Rât sunt patru comunități distincte, dintre care doar una, cea de pe strada Dezmirului (fostă Cantonului), avea acces facil la transportul public. Noua stație 8D deservește celelalte trei comunități, respectiv „Dallas”, Coastei și Rampă. Introducerea liniei 8D reprezintă al doilea pas în sensul facilitării accesului la locurile de muncă din oraș pentru comunitățile de la Pata Rât.

Intervenția are loc în cadrul proiectului "Cluj Future of Work", pe componenta acestuia adresată muncii informale, gestionată de Zona Metropolitană Cluj (ZMC).

„Cluj Future of Work" este co-finanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională prin programul Urban Innovative Actions.

„Cluj Future of Work" este realizat în co-management de către Primăria Cluj-Napoca și Centrul Cultural Clujean, într-un consorțiu cu alte opt organizații locale: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, Clusterul de Industrii Creative Transilvania, Cluster Mobilier Transilvan, Cluj IT Cluster, Transilvania IT Cluster, Festivalul Internațional de Film Transilvania, Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca și Asoctiatia ZAIN”, au anunțat pe Facebook postacii Primăriei.

Așadar, ați înțeles, nu? Dacă locuiți în Pata Rât și aveți un autobuz care oprește în stație de 4 ori pe zi, vă este facilitată integrarea pe piața muncii din oraș. De acum, când vă veți prezenta la angajare, veți spune doar că locuiți la Pata Rât și că aveți autobuz. Angajatorul nu vă va mai întreba dacă aveți experiență în muncă, studii, haine curate, apă curentă ș.a.

P.S. În Clujul ”smart”, în care prin Centru sunt anunțate autobuze fără șofer și cu hidrogen, în care prin cartierele clasice circulă autobuze moderne, de ce, la Pata Rât, sunt introduse autobuze verzi vechi, ca cel din imaginea de mai jos, încărcată pe Facebook de către postacii Primăriei? Autobuzele mov sunt numai pentru high-class-ul clujean?

Adauga comentariu