Farafastâc de Cluj: Trei ani pentru realizarea a 3 proiecte majore - metrou+tren metropolitan și centura ocolitoare. „Planul este rezonabil din punctul meu de vedere”

Timp de 3 ani de zile, Clujul va deveni un imens șantier: 2023-2026 administrația clujeană își propune să realizeze Metrou-Tren metropolitan și Centura ocolitoare. De necrezut, în condițiile în care autoritățile nu reușesc să finalizeze la termen un Turn al Pompierilor sau un pod, precum este cazul Podului Porțelanului. 

Reprezentanții administrației locale au anunțat termenele de realizare a proiectelor de infrastructură majoră a Clujului: metrou+tren metropolitan și centura ocolitoare. Execuția lucrărilor ar urma să înceapă abia din 2023, iar finalizarea proiectelor ar trebui realizată până în 2026, altfel statul român riscă să returneze sute de milioane de euro.

Întrebat în privința proiectelor de infrastructură majoră a Clujului, precum metrou și centura metropolitană, edilul Emil Boc a explicat:

„Anul acesta – finalizarea documentațiilor.

Anul următor – finalizarea licitațiilor. Și începând cu 2023 – execuția lucrărilor. 

Licitațiile nu le facem noi, le face Guvernul. 

Nu știm dacă vor fi sau nu contestații. Dacă se vor încadra într-un an.

Așa arată planul. Este rezonabil din punctul meu de vedere”, a apreciat edilul Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post de radio local. 

Prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul metroului ar urma să beneficieze de fonduri în valoare de cca 350 milioane de euro, potrivit autorităților locale. 

În ceea ce privește Centura metropolitană, acest obiectiv ar urma să primească finanțare prin programul operațional de transport, în cadrul exercițiului financiar 2021 – 2027 al Comisiei Europene.

Trenul Metropolitan este parte integrantă a proiectului de realizare a magistralei 1 de metrou, deci, Clujul ar urma să devină din 2023 până în 2026 un imens șantier. 

Este Primăria Cluj-Napoca în măsură să realizeze trei proiecte majore în doar 3 ani de zile? Ireal și incredibil.

De necrezut, în contextul în care autoritățile nu reușesc să predea la termen asemenea proiecte precum realizarea unui pod – vezi cazul Podului Porțelanului. Sau a unui biet turn al Pompierilor – cu două termene de predare a lucrărilor depășite.

Dacă proiectele finanțate prin PNRR nu sunt finalizate până în 2026, statul român va fi nevoit să returneze fondurile obținute anterior. 

CITEȘTE ȘIMetrou, tren și centura metropolitană din Cluj: „Dacă acești bani nu sunt cheltuiți până în Iunie 2026, statul român trebuie să dea banii înapoi... Suntem în faza de elaborare a studiului de fezabilitate”


Adauga comentariu