Cum se îmbățoșa Dragoș Damian, CEO Terapia, dând sfaturi în Ziarul Financiar despre Covid-19, în timp ce fabrica sa are deja primii infectați

Dornic sa iasa mereu in evident prin editorialele sale despre economia romaneasca, Dragos Damian, CEO la Terapia, dadea la inceput de mai in Ziarul Financiar cateva sfaturi despre cum sa se protejeze companiile de Covid.

Ce a propovaduit el, nu a aplicat: Terapia are 3 cazuri deja si mai multi angajati sunt la izolare.

Muncitorii cu care Ziar de Cluj a luat legatura sustin ca masurile de protectie si distantare sociala sunt povesti cu pesti incantate de Damian: in vestiare se schimba zeci de muncitori, la cantina se intra buluc, personalul tehnic lucreaza in birouri minuscule.

Cam naspa pentru o companie care se ocupa cu pharma si care a avut profituri de zeci de milioane de euro in ultimii ani.

Contactat telefonic, Damian dovedeste cat de roman e si in gandire:

 „Nu comentez pe tema aceasta, nu comentam pe tema cazurilor de COVID, in afara de faptul ca avem toate masurile luate, care se impun si care sunt recomandate de autorităti”, a declarat Dragos Damian.

La intrebarea cum se coroboreaza sfaturile date in Ziarul Financiar cu masurile impuse in cadrul Terapia si cu angajatii infectati, directorul Terapia a raspuns:

„Repet, nu comentez! Va spun ca toate masurile care au fost recomandate de autoritati sunt luate si continuam productia in mod normal. De fapt, fabrica este inchisa pentru reparatii, doar o sectie functioneaza, lucram in mod normal.”

Vă redăm mai jos cele „5 sfaturi pentru cei care se intorc la serviciu de la cei care nu au plecat de la serviciu”, date de către directorul Terapia, prin intermediul unui articol pe care Dragos Damian l-a semnat în Ziarul Financiar:

„In curand se intorc la job foarte multi corporatisti si lucratori industriali, dupa 2 luni de pauza. Multi sunt ingrijorati pentru sanatatea lor, pe buna dreptate. 5000 de angajati din fabricile de medicamente din Romania nu au avut pauza nici macar o zi, si nu au avut nici un fel de problema de infectare. Asta pentru ca in industria farmaceutica exista o cultura foarte foarte foarte responsabila de Environment, Health, Safety (EHS – mediu, sanatate, siguranta).
 
Am crezut ca este o idee buna sa prezint cinci sfaturi de bune practici pe care noi le-am pus in aplicare cu sfintenie in ultimele 2 luni si care ne-au ajutat sa trecem peste aceasta perioada, fara efecte secundare. Informatiile de mai jos, venite din propria experienta, nu dintr-un manual de igiena, pot inspira sefii organizatiilor medii si mari, mai ales cele care lucreaza in cladiri de birouri, spatii industriale si situri de productie. Daca cineva crede ca implementarea masurilor de mai jos este scumpa, atunci sa se gandeasca la costul izbucnirii unei mini-epidemii de Coronavirus in propria-i organizatie.
 
1. Numiti un “epidemiolog de serviciu”, cineva din HR, eventual chiar Directorul HR.

Sa fie un coleg care sa stapaneasca minime cunostiinte medicale si despre COVID-19, sa fie responsabil pentru starea de sanatate a fiecarui coleg si pentru implementarea tuturor masurilor de preventie impotriva Coronavirusului.

2. Gadget-ul de masurare a temperaturii este noul prieten al organizatiei.
 
Un termometru-pistol este suficient, un scanner termic este perfect la organizatii mari; cereti administratorilor cladirilor de birouri sa instaleze unul. “Epidemiologul de serviciu” va fi instruit cum sa interpreteze rezultatele si asupra masurilor pe care trebuie sa le ia.

3. Creati o cultura de a) distantare individuala, b) eticheta respiratorie si c) igiena a mainilor
 
a) Distantarea individuala de 2 metri este mai eficienta decat masca si manusile, pe care marea majoritate a angajatilor oricum nu le folosesc corect. Reganditi pauza de fumat si pauza de masa.
 
Evident, veti distribui si masti si manusi pe cheltuiala voastra tuturor angajatilor.
 
b) Pe cati ati vazut ca tusesc sau stranuta in pliul mainii? “Epidemiologul de serviciu” trebuie sa instruiasca angajatii s-o faca. Cand 100% dintre angajati o vor face, atunci aveti eticheta respiratorie dorita.
 
c) Creati un reflex prin introducerea unei pauze fazata de spalare / dezinfectie a mainilor. Dupa un timp colegii o vor face singuri. Nu uitati sa cereti administratorilor cladirilor de birouri sa instaleze dispensoare de sapun / dezinfectant.
 
Promovati a) b) si c) prin signalistica in toate locurile cu putinta.
 
4. Uniforma/ echipament de servici, ideal de unica folosinta. Dezinfectia totala a spatiilor odata pe saptamana
 
Doua dintre caile de bolta ale protectiei individuale.
 
Prima nu este o gluma, evita transportul virusului de acasa la servici si invers. Ganditi-va la ceva creativ, care poate sa stimuleze si sanatatea mintala a colegilor.
 
Cereti administratorilor cladirilor de birouri sa faca dezinfectia totala o data pe saptamana
 
 5. Testare in organizatie, stoc preventiv de medicamente.
 
Ambele discutabile, prima nerecomandata, a doua de-a dreptul interzisa.
 
Cereti sfatul unui specialist in functie de situatia din organizatia voastra inainte sa cedati ofertelor retelelor medicale care va vor tapa de bani.”

Adauga comentariu