Capitala Culturala 2021 desfiinteaza sloganul Capitalei Tineretului. Razboi intre cele doua echipe de promovare a Clujului

„Cel mai mare festival din Europa” nu va fi cel mai mare, nu va fi un festival, si nici nu trebuie sa fie – asta e concluzia a care au ajuns cei de la Cluj Capitala Culturala Europeana 2021. La inceputul lunii noiembrie, Echipa Youth@Cluj-Napoca 2015 a anuntat strategia de brand si noua identitate vizuala a ceea ce va fi Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeana a Tineretului -  “Europe’s Largest Festival”. O asemenea fictiune intra in contradictie cu realitatea, e replica asociatiei Cluj Capitala Culturala Europeana 2021

In timp ce asociatia Cluj Capitala Culturala Europeana 2021 bate pasul pe loc, Federatia SHARE primeste 1,8 milioane de lei ca sa aduca “artisti de top” anul viitor a Cluj. Decizie extrem de contestata de unii, la fel ca si ideea aceleiasi federatii de a-i atribui Clujului anului 2015 sloganul “Europe’s Largest Festival”.

“Daca renuntam la realitatea a ceea ce suntem pentru acea fictiune care suna bine, dar despre care deja stim ca nu este realizabil, aratam lumii intregi cat se poate de dureros  - dar poate si cat se poate de fatidic si autentic – o alta trasatura a noastra cu care traim zi de zi, si anume complexul poporului mic. De aceea, ne exprimam increderea ca orasul nostru - Clujul real - stie de pe acum sa distinga intre un “cel mai” autentic si un “cel mai” fals”, scrie intr-un document de sapte pagini in care reprezentantii Cluj Capitala Culturala 2021 desfiinteaza sloganul ales de cei de la Share.

O insiruire de activitati nu este un festival. O serie importanta din activitatile programului nu se subscriu categoriei de festival, mai subliniaza acestia: “Ponderea festivalurilor din Cluj nu se ridica nici macar la o treime din totalul evenimentelor organizate in oras, fortarea unui cadru general de festival va fi in mod inevitabil o sursa de nemultumire si tensiune in cadrul organizatorilor de evenimente, dar si a publicului care nu va putea gasi justificarea festivalizarii evenimentelor”.

Sloganul EYC2015 decredibilizeaza conceptul ECC2021

“Este necesar sa reamintim ca dosarul de candidatura pentru titlul de Capitala Europeana a Tineretului promitea exact realizarea unui program original, cu impact pe termen lung, si nu a unui festival de un an. Astfel, echipa de implementare a proiectului trebuie sa asigure continuitatea si fidelitatea implementarii programului selectat de juriul european, esecul in acest sens aducand nu doar probleme de evaluare ale programului EYC2015, dar si o decredibilizare la nivelul capacitatii de implementare a proiectului de Capitala Culturala Europeana”, mai scrie in documentul care a ajuns si pe biroul lui Emil Boc.

Florin Morosanu, presedintele Asociatiei Cluj Capitala Culturala 2021, spune ca era nevoie de redactarea acestei hartii, pentru ca orice pozitie se bazeaza pe un document structurat si ca o simpla intalnire intre e si Vlad Pop, presedintele Federatiei SHARE, nu ar fi rezolvat problema.

“Ne-am intalnit si am discutat pe acel subiect. Rezultatul discutiilor a fost foarte imbucurator pentru noi si mergem inainte in a-i sprijini in ceea ce fac, pentru ca, repet, rezultatul discutiilor a fost unul pozitiv. Nu o sa se schimbe scloganul, dar cred ca cel mai bine vorbiti cu persoana care raspunde de imagine si comunicare din partea Federatiei SHARE. Ei trebuie sa spuna ce vor face in continuare. Noi am transmis acest mesaj, ei au tinut cont de el, mi-au promis ca vor veni cu masuri. Care sunt masurile, nu stiu, ei trebuie sa le stabileasca, nu eu. Am primit asigurari ca va exista o schimbare”, a declarat acesta pentru Ziar de Cluj.

De cealalta parte, Vlad Pop sustine ca sloganul e rezultatul unei colaborari cu Adrian Docea.

“Am avut o prima intalnire cu cei de la Cluj Capitala Culturala Europeana 2021, dar si cu Primaria, tocmai  pentru a integra si partea culturala. Una este sloganul si alta este mesajul pentru tipurile de activitati pe care le avem in program. Suntem in continuare in discutii cu acestia si vom gasi cea mai buna solutie impreuna. Noi comunicam, dar am lucrat cu cineva pe partea de consultanta de imagine, cu Adrian Docea. Aceast slogan a survenit din aceasta colaborare, pe care l-am gandit foarte mult in termeni de marketing”, a declarat Pop.

sursa foto: ziareledeazi.ro

Comentarii

Maria

06.12.2014 11:17

D-nul Morosanu ar trebui sa consulte DEX-ul înainte de a omite păreri asupra a ceea ce înseamnă un festival.  Este un slogan foarte puternic si relevant pentru tineri! Felicitări echipei! Așa e in viața, cei ce nu pot construi încearcă "măcar"sa-i tragă in jos pe cei care pot!

Slogan Puternic

06.12.2014 13:18

Slogan puternic? Da. Relevant? Sper că nici vorbă.

Adauga comentariu